torsdag 29 november 2012

Egna experiment

Efter att ha jobbat med fauvism följer nu en veckas arbete med egna experiment. Denna gång har jag haft lite svårt att välja motiv, först funderade jag på någon sorts människoskildring men så kände jag att jag inte riktigt orkar jobba med komplexiteten i ett människo ansikte och slutligen så föll valet än en gång (!) på ett stadsmotiv. Denna gång från Gamla stan i Tallinn, en plats jag verkligen älskar och som är oerhört själsrik.


Än så länge har jag kommit såhär långt, det som återstår är bland annat att fördjupa perspektivet, fixa endel detaljer och så försöka skapa känslan av att snön yr i luften. Särskilt det senare kommer bli en utmaning, jag har en tanke på hur jag kan göra men frågan är om underlaget hinner torka tillräckligt mycket innan jag sätter igång. Deadline är på söndag så det är frågan.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar