tisdag 6 november 2012

Att utmanas och tänja på sina gränser...

 
 
Att ta sig an fauvismen innebär för mig att jag verkligen kastar mig ut i det okända. Att tänka så totalt utanför de skrivna ramar och lagar för hur verkligheten "ska" se ut är ingenting jag sysslat särskilt mycket med. Och att låta färgerna ta över och tala är halvläskigt eftersom jag senaste tiden allt mer börjat tvivla på min färgkänsla. Så kanske är det bra då att vi just nu drar igång med denna fria och färgsprakande uppgift så att jag får lägga tvivel och trams åt sidan och bara skapa fritt ur sinnet.
 
Ovan syns en pastellskiss av mitt tänkta motiv till målningen, det kändes skönt att få testa på färger och former innan jag sätter penseln mot duken och kör igång "på riktigt". Faktum är att jag gillar färgspraket riktigt bra! Skumt hur något så annorlunda för mig samtidigt kan känna så rätt. Men så är vi ju komplexa varelser vi människor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar