söndag 24 februari 2013

Sakta men säkert växer målningen fram...



 

Riktigt dålig bild, jag vet! men tänk bort de ljusa reflexerna hos korg och huvud så närmar vi oss verkligheten :) När jag känner mig helt färdig med målningen kommer jag såklart att anstänga mig för att få en bättre återgivning med som work in progress bild får detta duga :)

Som det var sagt från början skulle vi nu varit precis i slutklämmen för att lämna in uppgifterna om den afrikanska konsten men som tur är har vi fått några extra dagar så att slutdatum är först 3 mars. Det känns väldigt skönt med tanke på att jag, min vana trogen, målat mig fram rätt långsamt under veckan. Men det känns ok just nu och jag hoppas på att bli färdig redan i början av veckan som kommer. Hur det blir med det beror förstås på hur mycket målartid de närmsta kvällarna bjuder :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar