lördag 1 september 2012

Nytt block och nya utmaningar

Lökar  ritade med färgade grafitpennor.
 
 Nu är vi inne i ett nytt block på konstskolan och denna gång handlar det om impressionismen. Uppgifterna består bland annat av att göra en målning inspirerad av impressionismen och en teckningsuppgift där vi tränar att teckna med minst två olika tekniker.

Teckningsuppgiften har verkligen gjort mig uppmärksam å hur längesedan det är som jag tecknade. Att exempelvis fånga skuggorna på ett tillfredställande sätt är långtifrån lätt och jag blir så frustrerad när jag inte får till det. Men så är det ju också därför jag sök till skolan ... just för att lära.

Som teckningsmotiv har jag valt tre lökar som jag arrangerat på olika vis. Bilderna här är två av alla varianter jag gjort.

Lökar i kol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar