onsdag 11 september 2013

Är lusten påväg tillbaka?

Den sista tiden har det inte blivit sådär väldigt mycket gjort på målerifronten, tiden  såväl som inspirationen har inte lyckats infinna sig. Några korta stunder har det såklart blivit dels vid två målningar som inte vill bli som jag vill, en akvarellbild och så två avslappnings och lekbilder där jag provar några flytande akrylfärger som är nya för mig.

 
 Akvarellen ovan är långt ifrån klar, håret ska mörkas ned, bakgrunden läggas och ögonen markeras. Kanhända blir det ikväll för hur det är så börjar inspirationen och suget efter att få sätta penseln vid handen att tillta. Jag måste få skapa någonting!

 
Känns det för oåterkallerligt att sätta sig med en akvarell som inte tillåter några misstag så tar jag kanske istället fram dessa två lekbilder där jag inte är ute efter ett särskilt resultat utan bara upptäcker och lär mig de nya färgerna. Samt provar hur det funkar att lägga in diverse utklipp ur tidningar och tyg i målningar. Jag ägnar mig kort och gott åt experimenterande med blandteknik. Att leka är roligt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar