lördag 8 juni 2013

Att måla intuitivt

För några veckor sedan beställde jag med boken Brave intuitive painting av Flora Bowley. Det är en helt fantastiskt inspirerande bok där  man guidas in i Floras sätt att måla och filosofera. I boken finns mängder av konkreta tankar och tips på övningar, sätt att ta sig an en målning där det låst sig etc. För några dagar sedan påbörjade jag en duk där jag inspireras av de tankar som genomsyrar boken utan att för den del göra en övning från början till slut. Många lager färg lär det bli, saker kommer till och försvinner och jag planerar ingenting, tänker väldigt lite och har ingen slutbild i huvudet för hur det har ska bli. Jag kör på känsla helt enkelt och det är faktiskt väldigt skönt att slippa tänka. Att målningen redan är paxad att hänga i äldsta dotterns rum kommer väl inte som en överaskning för den som känner henne, det är ju pandor på :)

Så här såg målningen ut igår kväll, får se hur den utvecklar sig framöver.

1 kommentar:

  1. Jag är lite sugen på att köpa den boken också trots att jag gått hennes e-kurs. Man kan aldrig få för många böcker ;) Visst är det roligt att måla intuitivt!

    SvaraRadera