fredag 24 maj 2013

Landskapsveckor

Sista perioden på konstskolan ägnas åt landskapsmåleri och det är en verklig utmaning för mig. Jag har så svårt för landskap! Antagligen för att jag så gott som aldrig ägnat någon tid eller något intresse åt det. Det känns inte som min grej helt enkelt och eftersom det varit lite mycket det sista så lägger jag ribban lågt och målar två små oljelandskap helt utan några egna krav på att de ska vara särskilt lyckade. Jag bara målar helt upp och ner och ser hur det blir. I första målningen som jag gjorde förra veckan utgick jag från två olika foton där jag inspirerades av motivet i det ena och ljuset i det andra. Den andra målningen målar jag helt ur huvudet efter ett landskapsminne från barndomen, där har jag lite jobb kvar men här nedan kommer iaf en bild på det första landskapet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar